۱۳۹۳ اسفند ۵, سه‌شنبه

تخم گذاری اتمی خامنه ای

 تخم گذاری اتمی خامنه ای
سیزدهمین دور مذاکرات هسته‌یی با حکومت آخوندها در روز  دوشنبه چهارم  اسفند بدون نتیجه پایان یافت.

عباس عراقچی معاون وزارت‌ خارجه آخوندها گفت: «مذاکرات خوب بوده ولی هنوز پیشرفتی حاصل نشده است. برای بسیاری مسایل کلیدی راه‌ حلی پیدا نشده است.» وی همچنین در مصاحبه با خبرنگار تلوزیون حکومتی در ژنو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جان کری در لندن قبل از شرکت در مذاکرات گفت: «ما ارزشی برای فضاسازی های رسانه ای قایل نیستیم ولی اگر این نوع رویکرد بخواهد به میز مذاکره کشیده شود، حتما میز مذاکره را ترک خواهیم کرد.» عراقچی گفت مذاکرات باید با راه حل «بُرد – بُرد» به پیش برود و «اگر به این شکل نباشد و یک طرف سعی کند از روش های غیر مذاکراتی اراده خود را در مذاکرات تحمیل کند، ما هم اِبایی از ترک میز مذاکره نخواهیم داشت.»

گفتنی است یکی از مسائل کلیدی کاهش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم توسط حکومت آخوندها است.

پیشتر رسانه های حکومتی به نقل از یک منبع نزدیک به تیم سابق مذاکره‌کننده اتمی آخوندها جزئیاتی را از مذاکرات اتمی افشا کرده بودند. به گفته این منبع درخواستهای ایالات متحده از حکومت آخوندها به این معناست که چیزی به نام غنی‌سازی باقی نخواهد ماند و علاوه بر آن آمریکا هیچ تعهدی در زمینه لغو تحریمهای مؤثر نپذیرفته است و پیشنهادهای آمریکا از جمله شامل این موارد بوده است:

انتقال مستمر اورانیوم  پنج درصد تولیدشده به گونه‌یی که ذخیره مواد هرگز به بالاتر از پانصد کیلوگرم نرسد.

محدود ماندن غنی‌سازی حداکثر به میزان شش هزار سو

برقرار ماندن محدودیتها به مدت پانزده سال

گفتنی است آخوند خامنه ای رهبر سلسله آخوندیان در یکی از سخنرانهای خود در تابستان گذشته خواستار ظرفیت غنی سازی با تعداد دویست هزار سو سانتریفیوژ شده بود؛ همچنین حکومت آخوندها بدنبال رفع یکباره تحریمهاست امری که به گفته کارشناسان با توجه به ساختار حقوقی تحریمهای اعمال شده به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

از سوی دیگر با به بن بست رسیدن مذاکرات اتمی، آخوند حسن روحانی در یک سخنرانی در تهران عنوان کرده است «]غربیها[ دروغ می گويند که ما مخفی کاری کرده ايم.» این سخنان در حالی است که برنامه بمب سازی حکومت آخوندها پس از بیست سال مخفی کاری توسط اپوزیسیون «شورای ملی مقاومت ایران» افشا شد. 
 
حکومت آخوندها امید داشت که بتواند با انتصاب آخوند حسن روحانی و انجام چند مانور سیاسی راه تنفسی برای فرار از تحریمهای کمرشکن بیابد و از سوی دیگر ظرفیت بمب سازی را به عنوان تضمین بقا حفظ کند. به نظر می رسد با شکست پروژه فریب جامعه جهانی که با انتصاب آخوند حسن روحانی در پست رئیس دولت کلید خورده بود، حکومت آخوندها بر سر دوراهی سرنگونی قادر به تصمیم گیری نیست. 

به عقیده کارشناسان با توجه به سابقه فریب کاری حکومت آخوندها و هشیاری طرف حسابهای غربی چیزی به نام «برد - برد» آنگونه که حکومت آخوندها در پی آن است از این مذاکرات حاصل نخواهد شد و حکومت قرون وسطایی آخوندها باید بین جامهای زهر پیاپی و یا تقابل با جامعه جهانی دست به یک انتخاب سرنوشت ساز بزند. انتخابی که هر چه باشد چشم انداز سرنگونی را برای این رژیم ضد تاریخی در پی خواهد داشت.   
----