۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

شورای ملی مقاومت ایران افشا می کند – سایت اتمی لویزان 3

 شورای ملی مقاومت ایران افشا می کند – سایت اتمی لویزان 3
«شورای ملی مقاومت ایران» در يك كنفرانس مطبوعاتي اطلاعات جدیدی را درباره پنهان کاریهای اتمی حکومت آخوندها افشا کرد.
    
کنفرانس مطبوعاتی شورای ملی مقاومت ایران در روز سه‌شنبه 5 اسفند 1393 در در کلوپ ملی خبرنگاران در واشینگتن برگزار شد و طی آن اطلاعات به کلی سری از برنامه بمب سازی مخفیانه حکومت آخوندها در اختیار خبرنگاران بین المللی قرار گرفت.

واشینگتن تایمز درباره این افشاگری می گوید: «شورای ملی مقاومت ایران» که در گذشته مدارکی را از منابع خود در داخل کشور در افشای برنامه هسته ا‌یی رژیم ایران ارائه داده است در یک گزارش خبری اعلام کرد که دارای اطلاعات حیاتی و قابل اتکا در مورد وجود یک برنامه موازی هسته ا‌یی فعال و مخفیانه در ایران است. واشنگتن تایمز می افزاید: ائتلاف «شورای ملی مقاومت ایران» دارای منابع عمیق در داخل جامعه هسته‌ یی حکومت ایران است و اعضای این شورا دو سایت مهم هسته ا‌یی شامل تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تأسیسات آب سنگین پلوتونیوم در اراک  را در اوایل سالهای 2000 افشا کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز در مورد این کنفرانس خبری گزارش کرد: «در اين كنفرانس خبری سایت به کلی سری و زیرزمینی لویزان ۳ و پنهانکاریهای اتمی رژیم ايران در اين سایت مخفی فاش شد. بنا به گزارش نمايندگي «شوراي ملي مقاومت ايران» در واشنگتن، سایت لویزان 3 در حال حاضر توسط رژیم ايران برای آزمایش و تحقیقات با سانتریفوژهای پیشرفته در زمینه غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌شود.

در این کنفرانس خبری ابتدا خانم صونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در واشنگتن اطلاعاتی را در مورد کاربرد و محل سایت مخفی جدید اتمی آخوندها ارائه داد. وی افزود: افشاگری امروز نتیجه تلاشهای فشرده، خطیر و پیچیده ی شبکه سازمان مجاهدین خلق ایران در داخل کشور طی یک دهه گذشته است. سازمان مجاهدین خلق ایران این اطلاعات را از منابع سطح بالا در داخل رژیم ایران و همچنین کسانی که در پروژه های تسلیحات هسته ای رژیم مشارکت دارند بدست آورده است.  روند چک و تدقیق این اطلاعات چندین منبع را شامل می شد که هر کدام طی مدتی طولانی و به صورت جداگانه عمل می کردند. روند تدقیق و چک به تازگی تکمیل شد و اکنون ما می توانیم این اطلاعات را افشا کنیم. خانم صمصامی تاکید کرد: افشاگری امروز نشان می دهد که هیچگاه در طی سیزده سال گذشته رژیم ایران  برنامه بمب سازی هسته ای خود را متوقف نکرده است حتی حین مذاکرات در حالی که رژیم ایران به دولت آمریکا و بقیه تضمین می داد که شفافیت دارد فعالیتها در سایت لویزان 3 ادامه داشته است.

سپس علیرضا جعفر زاده از دیگر مسولان دفتر شورای ملی مقاومت در واشنگتن به افشای پنهان کاری حکومت آخوندها در سایت لویزان 3 پرداخت. علیرضا جعفرزاده گفت: سایت لویزان 3 در یک پایگاه نظامی در شمال شرقی تهران قرار دارد و حکومت آخوندها از سال 1387 در این سایت با سانتریفیوژهای پیشرفته IR2M ، IR3 و IR4 تحت پوشش یک مرکز مخفی وزارت اطلاعات دست به تحقیقات و غنی سازی اورانیوم زده اند. 

به گفته آقای جعفرزاده محل این سایت مخفی در کیلومتر 3 بلوار ارتش جاده لشکرک سابق محدوده شمال شرقی حومه تهران در خیابان شاه مرادی واقع در جنوب بلوار ارتش است و سایت اصلی فعالیتهای هسته ای در این مجموعه در زیرزمین در تونلها و اماکنی زیر سطحی با وسعتی بیش از 2000 متر مربع قرار دارد.

علیرضا جعفر زاده افزود: ارگان سازنده این تونلها موسسه HARA از ارگانهای سپاه پاسداران حکومت آخوندهاست که پرژه های دفاعی مخفی رژیم را ساخته است. این موسسه از ارگانهای قرارگاه موسوم به خاتم النبیاء سپاه است. حفاری تونلها از سال 1384 آغاز و تاسیسات زیر زمینی در سال 1387 به بهره برداری رسیده است. 

علیرضا جعفر زاده سپس به افشای نفرات درگیر در این پروژه مخفی پرداخت و اطلاعات دقیقی از ساختار تشکیلاتی و نفرات درگیر در این پروژه اتمی را در اختیار خبرنگاران بین المللی قرار داد. 
    
گفتنی است در این کنفرانس خبری خانم صونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن تاکید کرد:

«بر خلاف ادعای رژیم ایران که همه فعالیتهایش شفاف بوده اطلاعات افشا شده امروز نشان می دهد که رژیم همچنان و دوباره برای بیش از یک دهه دروغ گفته است. آزمایش و تحقیق مخفیانه بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت های مخفی هیچ هدفی جز پیشبرد پروژه تسلیحات اتمی ندارد. در حالی که رژیم جامعه جهانی را فریب داده بود که باور کنند در سال 2003 پروژه تسلیحاتی اتمی را متوقف کرده است بین سالهای 2004 تا 2008 به شدت مشغول آماده سازی این مراکز اتمی بوده است.»

خانم صمصامی افزود: «اگر آمریکا در جلوگیری از دست یابی رژیم ایران به تسلیحات هسته ای جدی است باید ادامه مذاکرات را به  بازرسی بلادرگ آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت لویزان 3 مشروط کند. هرگونه تاخیر در انجام این کار رژیم ایران را قادر می کند شواهد را از بین ببرد یعنی همان کاری که در گذشته انجام داده است.» 

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران افشاگری مهم «شورای ملی مقاومت ایران» نشان می دهد که سیاست مماشات و امتیاز دهی به حکومت قرون وسطایی آخوندها با امید واهی دست کشیدن این حکومت از «پروژه بمب اتمی» تا چه حد خطرناک و بدون پشتوانه است و چگونه حکومت آخوندها می تواند در صورت غفلت جامعه جهانی امیال شیطانی خود را در مسیر دست یافتن به سلاح هسته ای به پیش ببرد.
----