۱۳۹۲ بهمن ۲۷, یکشنبه

دامنه ی اعتراضات هموطنان بختیاری به اصفهان، اهواز و چندین شهر دیگر رسید

 دامنه ی اعتراضات هموطنان بختیاری به اصفهان، اهواز و چندین شهر دیگر رسیدپس از گذشت چندین روز از سلسله تظاهرات گسترده هموطنان بختیاری، دیروز شنبه مردم اصفهان و اهواز  و چندین شهر دیگر نیز به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.

گزارشها و عکسهای متعدد دریافتی از اصفهان حاکی از تجمع بزرگ مردم جلوی ساختمان صدا و سيمای حکومتی در روز شنبه 26 بهمن ماه می باشد. در این تجمع، مردم با بالا رفتن از سر در ساختمان صدا و سیما اقدام به نصب تصاویری از سرداران غیور بختیاری در قیام مشروطیت نمودند. در اهواز نیز، پس از تجمع چند هزار تن از معترضین در مقابل مرکز صدا و سیما، نیروهای سرکوب اقدام به بستن خیابان ها کردند. 

گزارشهای متعددی از تجمع مردم شهرهای الیگودرز و شهرکرد، فارسان، مسجد سلیمان، لالی، دزفول، اندیمشک و ایذه،  نیز مخابره شده است.

بنابر گزارشات منتشر شده در اثر درگیری های بوجود آمده میان مردم معترض و نیروهای ویژه پیرو ولایت «نوپو» در دزفول در روز شنبه ، مردم با سر دادن شعارهاي ضد حکومتی به مراکز دولتی حمله کرده، يک پمپ بنزين، يک پمپ گاز و يک بانک و چند خودرو نیروی انتظامی را به آتش کشيدند. در اصفهان نیز، پس از حمله ی نیروهای ضد شورش به معترضین، آنها در مقابل با پرتاب سنگ اقدام به شکستن شیشه های صدا و سیما کردند. در جریان این درگیری ها چند موتور سیکلت نیروهای سرکوبگر به آتش کشیده شد. همچنین درگیریهای پراکنده در دیگر نقاط نیز گزارش شده است.

قاصدان آزادی، یکی از صفحات پوشش دهنده ی رخدادهای اجتماعی با انتشار پستی به نقل از یک شاهد عینی در دزفول می نویسد "نيروي ضد مردمي انتظامي در اين درگيري ها براي سركوب کردن مردم نیروهای غیر بومی را بكار گرفته بودند و به سوي مردم برخلاف اينكه سلاحي نداشتند شليك مي كردند."
 
گزارش های محلی می افزایند که در اين درگيري ها، دو تن از معترضان در دزفول مورد اصابت گلوله از ناحيه كتف و پا قرار گرفته و به شدت مجروح شده اند. در شبکه های اجتماعی گزارش هایی از هجوم نیروهای انتظامی به تعدادی از خانه های مسکونی و دستگیری دهها تن نیز مخابره گشته است.

در همین زمینه و با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در استان اصفهان خبرگزاری «فارس»  وابسته به سپاه پاسداران با انتشار گزارشی به این تجمعات اعتراف کرد و نوشت: "بختياريهای مقيم اصفهان مقابل صدا و سيمای اين استان تجمع کرده اند."

گفتنی است منشا این تجمعات، توهین رسمی تلویزیون حکومت آخوندها به هموطنان بختیاری می باشد. دریکی از سکانس های یک سریال ضد ایرانی تحت عنوان «سرزمین کهن»، یکی از شخصیت های فیلم خطاب به یک زن بختیاری می گوید: "نذار بگم بختیاری چه جور بختیاری شد؟ بختیاری از کاسه لیسی و صدقه سری انگلیسی ها بختیاری شد." این سریال در یک حرکت ضد ملی با تحریف تاریخ و اشاعه دروغ به تحقیر بزرگان بختیاری در جریان انقلاب مشروطیت می پردازد.

گفتنی است توهین و تحقیر اقوام مختلف ایرانی و ایجاد اختلاف بین آنها در طول حیات جمهوری اسلامی همواره یکی از سیاست های اصلی این حکومت قرون وسطایی بوده است. تظاهرات هموطنان بختیاری در اعتراض به سیاست های ضد ملی تلوزیون حکومت آخوندها در حالی انجام می شود که وعده های توخالی حسن روحانی در مورد ارتقاء جایگاه اقوام ایرانی در زمان تبلیغات انتصاباتی همچنان در یادها زنده است.

هرچند دامنه ی اعتراضات در خصوص این سریال به شدت گسترش یافته است و موجب خشم ایرانیان گشته، اما رادیو تلویزیون وابسته به آخوندهای حاکم بر ایران با اصرار بر پخش این سریال ضد ملی تا به این لحظه هیچگونه اقدامی نسبت به توقیف این سریال ضد ایرانی انجام نداده است. 

پاسدار ضرغامی -سرکرده رادیو و تلویزون حکومت آخوندها- در یک اقدام مضحک با طفره رفتن از عذرخواهی نمودن از ایرانیان به تعریف و تمجید از این سریال ضد ایرانی پرداخته و در نامه ای که در این خصوص به معاون خویش به صورت سرگشاده منتشر کرده است آورده که این سریال "مجموعه ای تأثيرگذار برای روشنگری و برای به تصوير کشاندن تاريخ انقلاب اسلامي ][ و حقانيت و اصالت انقلاب و ارزشهای آن"  است.

به نظر میرسد سرکردگان حکومت آخوندها بمنظور تراشیدن توجیهی برای حکومت آخوندهای ضد ایرانی و تئوری پوسیده ی ولایت فقیه با تحریف تاریخ و اشاعه دروغ به تخطئه ی انقلاب مشروطیت و توهین به سرداران ملی از طریق ساخت سریالهای ضد ملی اقدام نموده اند.

تحلیلگران بر این عقیده اند که حکومت ضد ایرانی  ولایت فقیه با دست زدن به این اعمال ننگین هر روز بیشتر از پیش ماهیت ضد ایرانی خود را به نمایش می گذارد و در نزد ایرانیان منفور می گردد و به زباله دانی تاریخ نزدیکتر می گردد.
----