۱۳۹۲ بهمن ۲۶, شنبه

اعتراضات هموطنان بختیاری

 اعتراضات هموطنان بختیاریبنا به گزارشات منتشر شده در اعتراض به پخش یک سریال تلوزیونی موهن با نام «سرزمین کهن» از سیمای ضد ملی حکومت آخوندها، جمعه 25 بهمن دهها هزار نفر از هموطنان بختیاری در شهرهای فارسان، مسجد سلیمان، لالی، دزفول، اندیمشک و ایذه به خیابانها ریختند و با سر دادن شعارهای ملی و ضد حکومتی به اعتراض پرداخته و در موارد متعدد با عوامل سرکوبگر حکومتی درگیر شدند.

دریکی از سکانس های این سریال ضد ایرانی، یکی از شخصیت های فیلم خطاب به یک زن بختیاری می گوید:“ نذار بگم بختیاری چه جور بختیاری شد؟ بختیاری از کاسه لیسی و صدقه سری انگلیسی ها بختیاری شد” این سکانس موجی از اعتراض و نارضایتی را بین هموطنان بختیاری درشهرهای مختلف به وجود آورده است.

در این تجمعات علاوه بر سر دادن شعارهایی بر علیه پاسدار ضرغامی - سرکرده رادیو و تلوزیون حکومت آخوندها - شعارهایی چون «ما بختياری هستيم، نژاد کوروش هستيم»، «توهین به بختیاری، توهین به آریایی»، «توهین به بختیاری، توهین به هر ایرانی» نیز سر داده شد.

در اوج این تجمعات اعتراضی در دزفول مردم به مراسم حکومتی "نماز جمعه" حمله کردند و با پرتاب سنگ خشم خود را به نمایش گذاشتند و شيشه هاي خودروها و ادارات حکومتی را شكستند. در این بین در موارد متعدد شعار "مرگ بر روحاني" و "مرگ بر خامنه اي" سر داده شد. شدت این درگیرها به حدی بوده است که سرکرده نیروی انتظامی در شهر دزفول به نام احمد از ناحیه صورت دچار جراحت شد و دندانهای جلویی وی شکست. عکسی از نامبرده با صورت خونین و دندانهای شکسته در سطح اینترنت منتشر گشته است. همچنین در شهر ایذه مردم خشمگین به فرمانداری حمله و شیشه های آن را شکستند.

گفتنی است توهین و تحقیر اقوام مختلف ایرانی و ایجاد اختلاف بین آنها در طول حیات جمهوری اسلامی همواره یکی از سیاست های اصلی این حکومت قرون وسطایی بوده است. تظاهرات هموطنان بختیاری در اعتراض به سیاست های ضد ملی تلوزیون حکومت آخوندها در حالی انجام می شود که وعده های توخالی حسن روحانی در مورد ارتقاء جایگاه اقوام ایرانی در زمان تبلیغات انتصاباتی همچنان در یادها زنده است.        

در ادامه این اعتراضات، هموطنان بختياري مقيم استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال و بختياری و خوزستان به برپايي سلسله تظاهرات هایی در روز شنبه ۲۶ بهمن فراخوان داده اند.

----