۱۳۹۳ آبان ۱۸, یکشنبه

راز پارچین چیست؟

 راز پارچین چیست؟
در کنفرانس خبری در دفتر شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در روز جمعه اطلاعات جدیدی در ارتباط با سایت نظامی پارچین در اختیار  خبرنگاران رسانه های بین المللی قرار گرفت. 

در این کنفرانس خبری ابتدا خانم سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن گفت: «پس از افشای سایتهای اتمی نطنز و اراک توسط مقاومت ایران، ما بارها هشدار دادیم که برنامه هسته ‌یی نظامی رژیم آخوندی همچنان ادامه دارد. ما مصمم هستیم که از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم. نه فقط برای منافع مردم ایران بلکه برای امنیت منطقه و صلح جهانی.»

سپس علیرضا جعفر زاده از دیگر مسولان دفتر شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا به شرح اطلاعات جدید بدست آمده پرداخت. وی عنوان کرد: «آنچه که امروز به شما خواهم گفت در مورد تأسیسات پارچین هست. اینها اطلاعاتی هست که شبکه «سازمان مجاهدین خلق» در داخل کشور آنها را به دست آورده است. در رابطه با تأسیسات پارچین فکر می‌کنم که افشاگریهای امروز در کنار سایر افشاگریهایی که در گذشته صورت گرفت یک تصویر جامع ارائه می‌دهد در مورد اینکه چرا رژیم ایران مصمم است در پارچین این فعالیتها را ادامه بدهد و اینکه چرا اصلاً اجازه دسترسی به آنجا را نمی‌دهد.

سایت پارچین در جنوب شرقی تهران و در سی و چند کیلومتری آن است. مدت زیادی است که جامعه بین‌المللی نسبت به این سایت آگاه شده است. ما توانستیم از طریق منابع خودمان این موضوع را مورد تأیید قرار بدهیم که دو مخزن انفجاری وجود دارد که توسط شرکت «آذر آب» از شرکتهای قرارگاه خاتم الانبیاء از ارگانهای سپاه پاسداران، ساخته شده‌اند. این یک پروژه خیلی مخفی بوده و فقط دو نفر در این شرکت از طرح کامل ساخت آن اطلاع داشتند. آژانس نگرانی خود را نسبت به یکی از این مخازن اعلام کرده است. در پارچین، این مخازن اواخر سالهای 2000 تا 2001 توسط وزارت دفاع رژیم نصب شده است.

ما فردی را که بر این طرح نظارت دارد شناسایی کرده‌ایم و اسم او «سعید برجی» است. او یکی از افسران سپاه پاسداران و متخصص انفجارها است. سعید برجی از نزدیکان «محسن فخری‌زاده» است که همه او را می‌شناسند و سالها پیش ما او را افشا کردیم. «سعید برجی» متأهل است دارای دکترای مواد و متالوژی از دانشگاه شریف تهران از سالهای 80 میلادی و عضو سپاه پاسداران هست.»
   
به گزارش «آسوشیتد پرس» اطلاعات جدید اپوزیسیون ایران نشان می دهد که رژیم ایران هنوز در راستای تولید سلاح اتمی کار می کند. این افشا گری ساعاتی پس از آن انجام گرفت که بنا بر جدیدترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی: « تلاشها برای بررسی ابعاد  نظامی فعالیتهای رژیم تهران در مورد تسلیحات اتمی به بن بست رسیده است» 

گفتنی است در این کنفرانس خبری، اسامی تعدادی دیگری از دست‌اندرکاران پروژه مخفی پارچین و وظایف و مشخصات آنها فاش گردید از جمله «هاشم نظام آبادی» مدیر عامل شرکت معدنی کاوه پارس، «محمد شریف سلطانی»، «غلامحسین کاتوزیان»، «سید محمدرضا سجادی» ، «سید حسن امامی»

در حالی که تنها چند هفته تا پایان مهلت مقرر «مذاکرات اتمی» وقت باقی مانده است به نظر می رسد پروژه فریب جامعه جهانی که با انتصاب آخوند حسن روحانی در سال گذشته کلید خورده بود اکنون کاملاً شکست خورده است و با افشاگری اخیر «شورای ملی مقاومت ایران» و همچنین تحولات اخیر بواسطه انتخابات میان دوره ای در آمریکا و شکست سنگین «اوباما» و همفکران وی در هفته های آتی عرصه بیش از پیش بر حکومت قرون وسطایی آخوندها تنگ خواهد شد.

----