۱۳۹۳ خرداد ۱۴, چهارشنبه

دژخیم «بازجو علوی» کیست؟

«علوی» نام مستعار سرتيپ پاسدار رضا سراج متولد بهمن 1345 در اهواز است که به عنوان یک خبرچین در حراست دانشگاه کار خود را در حکومت جمهوری اسلامی آغاز کرد و در نهایت به مرحله ی «تواب سازی» و «تحلیل گر مسائل سیاسی و امنیتی» رسید.

این بازجوی وزارت اطاعات، سرپرست اداره اطلاعات قرارگاه ثارالله و به مدت دو سال نیز رییس سازمان بسیج دانشجویی بوده است.

نام سراج برای اولین بار در سرکوب دانشجویان در تیر 78 بر زبان ها افتاد. «حاج آقا علوی» به بازجویی و تواب سازی از دانشجویان بازداشتی می پرداخت. تصویر این عنصر اطلاعاتی برای اولین بار و به صورت گسترده در ویدیوی مربوط به شکنجه ی همسر سعید امامی منتشر شد. 

پس از آن و در سال 88 زمانی که دژخیم «رضا سراج» رییس سازمان بسیج دانشجویی بود، نقش وی در سرکوب فعالین سیاسی پر رنگ تر شد. بسیاری از بازجویی های مربوط به سال 88 توسط شخص وی و یا تیم های بازجویی که وی مسئولیت آن را بر عهده داشت انجام می گرفت. او اواخر سال 88 از ریاست سازمان بسیج دانشجویی برکنار و در نهایت با ترفیع درجه به سمت ریاست دانشکده اطلاعات سپاه پاسداران گمارده شد. 

وظیفه ی دژخیم «علوی» در نقش یک بازجوی شکنجه گر، شکنجه ی روحی افراد، اعتراف گیری و اجبار  ایشان به درخواست عفو می باشد. 

یکی از تارنماهایی که نگاهی انتقادی به مسائل روز کشور دارد، در جایی ضمن انتقاد از فعالیت های چند تن از بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران در خصوص روشهای کثیف دژخیم «رضا سراج» اینگونه می نویسد: "در یکی از پرونده های تیم رضا سراج، دختر فرد بازداشت شده را ربوده و به بازداشتگاه آورده و با قرار دادن در اتاق مجاور وی و نشان دادن به متهم از دیوار شیشه ای واسط دو اتاق به او اعلام می‌کنند که چنانچه مجدداً وی بازداشت شود در همین اتاق شاهد صحنه های دیگری خواهد بود!"  

یکی دیگر از شیوه های دژخیم «رضا سراج» در بازجویی ها بکارگیری تهدیدهایی با مضمون «قاضی حکمی را برای تو صادر خواهد کرد، که من بگویم» می باشد که خود نشانی از میزان و درجه فساد در دستگاه قضایی حکومت آخوندهاست. 

لازم به یاد آوری است که در جریان بازجویی از زندانی سیاسی غلامرضا خسروی که چندی پیش توسط حکومت جمهوری اسلامی اعدام شد، «سراج» بارها به این نکته تاکید کرده بود. در همین زمینه برادر آقای خسروی پیش از اعدام غلامرضا به رسانه ها گفته بود که «سربازجو علوی» طی یک بازجویی به او گفته است که «خودم حکم غلامرضا را از سه سال به اعدام کشیدم».

سرتيپ پاسدار دژخیم رضا سراج از بازجويان و شكنجه گران اوين و از فرماندهان حمله به بند 350 اوين بود. در جریان این حمله وحشیانه عوامل امنیتی و سرکوبگر حکومت جمهوری اسلامی در روز 28 فروردين 93  به بند 350 زندان اوین یورش بردند و به ضرب و شتم زندانیان سیاسی پرداختند.

گفتنی است غلامرضا خسروی در جریان این حمله وحشیانه به شدت مجروح و مضروب شد و در حالی که از ناحیه سر و صورت آسیب دیده و گوش راستش پاره شده بود، به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شد.


دژخیم «علوی» در جریان حمله به بند 350 زندان اوین، آقای خسروی را تهدید کرده بود که حکم اعدامش را به زودی اجرا خواهد کرد.

غلامرضا خسروی، در نهایت در روز یکشنبه یازدهم خرداد به دست دژخیمان جمهوری اسلامی در زندان گوهر دشت اعدام شد. این زندانی سیاسی که در مجموع 12 سال از عمر خویش را در زندان ها جمهوری اسلامی سپری کرد، از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران بود که آخرین بار در سال 1386 در کرمان بازداشت شد.

بازجوی شکنجه گر، سرتیپ پاسدار دژخیم رضا سراج -ملقب به علوی- با مدرک تحصیلی نامشخص هم اکنون رییس دانشکده اطلاعات سپاه پاسداران و از نظریه پردازان سیاسی نظام جمهوری اسلامی وجنگ نرم است.
 

گفتنی است افشای نام این شکنجه گر و مهره اطلاعاتی جمهوری اسلامی می تواند عواقب وخیم و غیر قابل پیشبینی برای این پادوی دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی بدنبال داشته باشد.

----