۱۳۹۳ خرداد ۱۱, یکشنبه

شهادت زندانی سیاسی غلامرضا خسروی بدست دژخیمان جمهوری اسلامی

 شهادت زندانی سیاسی غلامرضا خسروی بدست دژخیمان جمهوری اسلامی
دژخیمان حکومت آخوندها صبح امروز (یکشنبه 11 خرداد) زندانی سیاسی غلامرضا خسروی سوادجانی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران را اعدام کردند. اعدام این زندانی سیاسی برگ ننگین دیگری در کارنامه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه و حکومت رو به زوال آخوندها می باشد.

غلامرضا خسروی 49 ساله، اهل آبادان، پدر یک فرزند و کارگر جوشکار بود که در 2 اردیبهشت 1391 به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شد. وی از زندانیان سیاسی دهه 60 بود که در سن 16سالگی به خاطر هواداری از «سازمان مجاهدین خلق ایران» متحمل 5 سال زندان در کازرون شد.

زنده یاد غلامرضا خسروی در سال 1386 در کرمان مجدداً بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به بهانه کمک مالی به مجاهدین و به اتهام محاربه ، به اعدام محکوم گردید.

    
این کارگر زندانی سیاسی صبح روز چهارشنبه 7 خرداد، از بند 350 زندان اوین ابتدا به دایره اجرای احکام این زندان و سپس به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و از صبح روز گذشته (شنبه 10 خرداد) از بند قرنطینه زندان رجایی شهر به منظور اجرای حکم ضد بشری اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بود.

غلامرضا خسروی در جریان حمله وحشیانه عوامل امنیتی و سرکوبگر حکومت جمهوری اسلامی به بند 350 زندان اوین در 28 فروردین که به «پنجشنبه سیاه» مشهور گردید به شدت مجروح و مضروب شد و در حالی که از ناحیه سر و صورت آسیب دیده و گوش راستش پاره شده بود، به سلولهای انفرادی بند 240 منتقل شد. وی پس از یک دوره اعتصاب غذا به بند 350 زندان اوین بازگردانده شد.

گفتنی است آقای خسروی بارها برای گرفتن اعترافهای اجباری تلویزیونی تحت شکنجه قرار گرفته بود ولی تسلیم فشارهای دژخیمان نشده بود. وی جمعاً بیش از 40 ماه را در سلولهای انفرادی و در شرایطی بسیار دشوار به سر برده بود.

یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با نام مستعار «علوی» در جریان حمله به بند 350 زندان اوین، آقای خسروی را تهدید کرده بود که حکم اعدامش را به زودی اجرا خواهد کرد.

گفتنی است به دنبال عقب نشينی حکومت آخوندها و بازگرداندن همه زندانيان منتقل شده به سلولهای انفرادی به بند 350، زندانی سياسی غلامرضا خسروی پيام تشکر و قدردانی خطاب به ملت ايران و «آزاديخواهان و مدافعان حقوق بشر و حاميان زندانيان سياسی در ايران و سراسر جهان» فرستاده بود.

در این پيام آمده بود: « بالاخره پس از 15 روز رنج و شکنجه انفرادی و تحمل اعتصاب غذا، رژيم ضدبشری آخوندی در يک عقب نشينی مفتضحانه در برابر مقاومت زندانيان مقاوم و افشاگريها و تلاشها و همدرديهای شما خلق قهرمان در ايران و سراسر جهان، تمامی زندانيان محبوس در انفرادی را به بند 350 بازگرداند. همراهی ها، همدليها و روزه های سياسی و حتی تراشيدن موهای سرتان، موجب افتخار و سربلندی و روحيه بخش ما در سلولهای انفرادی بود، بی شک اين مقاومتها و ايستادگيها پيروزی نهايی خلق قهرمان ايران بر فاشيزم مذهبی حاکم بر ايران را رقم خواهد زد. در اين جا بر خود واجب دانستم که به عنوان فرزند کوچک و جان بر کف مردم ايران از تمامی کوششها، پايداريها و مقاومت شما سپاسگزاری نمايم.»

در طی روزهای گذشته و بالاخص طی روز شنبه، تلاشهای بسیاری برای توقف اجرای حکم ضد بشری اعدام این زندانی سیاسی به انجام رسید که از آن جمله می توان به موضع گیری «جان برد» وزیر امور خارجه کانادا ، چندین بیانیه زندانیان سیاسی و بیانیه سازمان حقوق بشری «عفو بین الملل» اشاره نمود که این حکم اعدام را غیر قانونی و نقض آشکار قوانین بین المللی و حتی قوانین جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند.

تحلیل گران معتقدند این اعدام جنایتکارنه نشانگر نهایت استیصال و ضعف حکومت قرون وسطایی و پا به گور ولایت فقیه در برابر زندانیان سیاسی مقاوم است و با توهم ایجاد رعب و وحشت در میان فعالان و زندانیان سیاسی به انجام می رسد. این در حالی است که تجربه نشان داده است این اعمال ضد بشری عزم و جزم مبارزین راه آزادی را برای برانداختن حکومت ضد بشری آخوندها تقویت خواهد نمود چنانچه نشانه های آن در بیانیه های همبستگی سایر زندانیان سیاسی با شهید راه آزادی غلامرضا خسروی، مشهود و بارز است.       
----