۱۳۹۳ خرداد ۲۵, یکشنبه

اعتراف آخوند حسن روحانی: «داعش» چيزی نيست كه بتواند موصل را بگيرد

 اعتراف آخوند حسن روحانی: «داعش» چيزی نيست كه بتواند موصل را بگيرد
به گزارش راديو آلمان آخوند حسن روحاني در پاسخ به سوال خبرنگاران در توضيح دلیل سقوط شهر موصل به انتقاد تلویحی از سیاست‌های دولت نوری المالکی در قبال اقلیت‌ها پرداخت و «داعش» را در حد و اندازه‌ای ندانست که به آسانی بر این شهر مسلط شود.

آخوند حسن روحانی در مورد سقوط «موصل» و ديگر شهرهاي عراق گفت: «داعش چیزی نیست که بتواند موصل را بگیرد، در صورتی که نیروهای موصل به خوبی دفاع می‌کردند. پس معلوم است مشکلات دیگر روحی و روانی در جمع‌ هایی به وجود آمده و آنها زمینه‌سازی کرده‌اند تا شرایطی برای استفاده از این فرصت فراهم آید».

گفته های آخوند «حسن روحانی» اولین اعتراف تلویحی سران رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه به ماهیت انقلابی حوادث عراق است که از زبان رییس دولت منتصب به انجام می رسد. حکومت آخوندها و دولت دست نشانده نوری المالکی از لحظه شروع قيام های مردمی در استانهای سنی نشین تلاش كرده و مي كنند نقش گروه تروریستی «داعش» را برجسته نمایند تا به گفته رهبران عشاير عراقی "به انقلاب عراق، لباس «داعش» بپوشانند".

به نظر می رسد گذشت چند روز از سقوط شهر «موصل» و مخابره تصاویری از شادی مردم و پیشروی حیرت انگیز و سریع انقلابیون به سوی پایتخت که با سقوط پی در پی شهرها همراه است باعث بروز شکاف در راس حاکمیت آخوندها در مواجه با حوادث عراق شده باشد.   

گفتنی است پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از اعزام نیروهای «سپاه تروریستی  پاسداران» به عراق به بهانه ظاهری مبارزه با «داعش» خبر داده بود که نشان می دهد بخش هایی از حکومت آخوندها مصمم به حمایت از نوری المالکی و نگاهداشتن وی در قدرت با استفاده از نیروی نظامی هستند.

آگاهان و تحلیل گران سقوط نوری المالکی را یک ضربه اساسی و کاری به سیاست رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه در امر صدور «ارتجاع» و «تروریسم» در منطقه ارزیابی می کنند و آن را پیش زمینه سقوط دیکتاتوری آخوندها در تهران می دانند.

----