۱۳۹۳ خرداد ۶, سه‌شنبه

دیدار رهبران مخالف حکومتهای «ایران» و «سوریه» در پاریس؛ جمهوری اسلامی سراسیمه شد!

 دیدار رهبران مخالف حکومتهای «ایران» و «سوریه» در پاریس؛ جمهوری اسلامی سراسیمه شد!
احمد جربا رییس اپوزسیون سوریه روز شنبه سوم  خردادماه با خانم مریم رجوی دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری های بین المللی احمد جربا پس از دیدار خود با باراک اوباما ریاست جمهوری ایالات متحده  در یک اقدام غیر مترقبه  وارد پاریس شد و با رییس شورای ملی مقاومت ایران دیدار کرد.

در این دیدار پس از گفتگو در خصوص شرایط ایران و سوریه، احمد جربا با اشاره به آزادی خواهی مردمان هر دو کشور خاطرنشان کرد "سرنوشت مردم ایران و مردم سوریه به یک دیگر گره خورده است."



جربا، همبستگی و برادری مقاومت ايران با انقلاب سوريه را ستود و گفت ما و مردم ايران در يك سنگر مشترك عليه دشمن مشترك و برای رسيدن به هدفی مشترك مبارزه می كنيم.

در اين ديدار، خانم مريم رجوی با اشاره به نقش حکومت جمهوری اسلامی در كشتار مردم سوريه و حمايت همه‌ جانبه این حکومت از ديكتاتوری بشار اسد، دخالت های جمهوری اسلامی در سوریه را محکوم کرد و خواهان حمايت جامعه بين‌المللی از ارتش آزاد و از ائتلاف ملی نيروهای انقلاب و اپوزيسيون سوريه شد.

از سوی دیگر و با بازتاب وسیع خبر این دیدار در رسانه های بین المللی و منطقه ای، حکومت جمهوری اسلامی اصلی ترین حامی دیکتاتور سوریه، به خشم آمده است و سخنان تندی را نسبت به رییس اپوزسیون سوریه بیان داشت. به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، معاون وزیر امور خارجه ی دولت حسن روحانی -امیر عبداللهیان-  گفت: "به باور ما احمد جربا از نظر سیاسی شخص ضعیفی است...او نامناسب ترین شخص برای آینده سوریه است... او حتی نمی داند با چه کسی دیدار کند." علاوه بر این موضع گیری دولت حسن روحانی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاریهای نزدیک به نیروهای امنیتی نیز سراسیمه به تهیه و پخش گزارشهایی با مضامین حمایت از دیکتاتور سوریه و تروریست خواندن ارتش آزادی سوریه پرداخته اند.     

گفتنی است، جمهوری اسلامی کمک های نظامی و مالی زیادی را در حمایت از دولت بشار اسد به سوریه گسیل داشته است که از جمله آنها می توان به اعزام مستقیم نیروهای سپاه پاسداران، وارد کردن گروه تروریستی حزب الله لبنان در درگیریهای سوریه، استخدام مزدور برای جنگ در سوریه و کمک های لجستیکی اشاره نمود.

آگاهان و تحلیل گران سقوط بشار اسد را بر باد رفتن سرمایه گذاریهای سی ساله جمهوری اسلامی در امر «صدور ارتجاع» و  «تروریسم» در منطقه ارزیابی می کنند و آن را مقدمه سقوط دیکتاتوری ملایان در ایران به شمار می آورند.

گفتنی است چندی پیش مهدی طائب، ریس قرارگاه عمار و از نزدیکان خامنه ای در یک سخنرانی، سوریه را استان سی و پنجم ایران و حفظ آن را از حفظ  استان خوزستان مهمتر اعلام کرده بود.  

به عقیده ی کارشناسان امور منطقه ای، دیدار رهبران مخالف دولت های ایران و سوریه و اعلام همبستگی آنها در پاریس پیام محکمی به  دولتهای ایران و سوریه مخابره کرده است.

شورای ملی مقاومت ایران سازمانیافته ترین تشکُل مخالف حکومت جمهوری اسلامی است که در راستای جذب و همسو کردن تمامی مخالفان جمهوری خواه این حکومت می کوشد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، شورای ملی مقاومت ایران را به عنوان خطرناکترین تشکیلاتی که می تواند نسبت به گردهم آوری نیروهای مختلف سیاسی و براندازی جمهوری اسلامی اقدام نماید، طبقه بندی کرده است.

----