۱۳۹۲ بهمن ۱۱, جمعه

همچنان بر آمار اعدامها افزوده می شود: دو زندانی سیاسی معلم توسط جمهوری اسلامی اعدام شدند!

 همچنان بر آمار اعدامها افزوده می شود: دو زندانی سیاسی معلم توسط جمهوری اسلامی اعدام شدند!
مامورین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به خانواده هاشم شعبانی و هادی راشدی اعلام نمودند که فرزندان آنها چند روز پیش اعدام شدند. این افراد حدود دو ماه پیش توسط اداره اطلاعات اهواز به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند و طی روز گذشته خبر اعدام ایشان به خانواده‌هایشان اطلاع داده شد.

هاشم شعبانی ٣٢ ساله‌،  لیسانس ادبیات عرب و هادی راشدی ٣٨ ساله‌ فوق لیسانس شیمی و هر دو معلم در مقطع دبیرستان از شهرستان رامشیر بودند که  به اتهامات محاربه، مفسد فی الارض و تبلیغ علیه نظام به همراه سه فعال سیاسی دیگر به اعدام محکوم شده بودند.

پنج نفر افراد دستگیر شده اعضای موسس موسسه ای به نام الحوار (گفتگو) بودند كه‌ یك موسسه فرهنگی و برای ترویج، آموزش زبان و ادبیات عربی و فعالیت های فرهنگی در میان جوانان است.

این زندانیان پس از تحمل حبس های طولانی در سلول های انفرادی و تحمل شکنجه های جسمی و روحی وادار به اعترافات تلوزیونی شدند، اعترافاتی که از شبکه پرس تی وی متعلق به حکومت جمهوری اسلامی پخش گردید. این زندانیان پس از آن با تاكید بر بی گناهی خود این “اعترافات” ساختگی كه‌ زیر شکنجه و تحت خشونت اخذ شده‌ بود را رد كرده‌ بودند.

صدور حکم اعدام این زندانیان با بیانیه‌ محکومیت یک گروه پنج نفره‌ از کارشناسان مستقل سازمان ملل متحد همراه‌ شد که در این بیانیه مقامات جمهوری اسلامی به اعمال شکنجه و محاکمات ناعادلانه متهم شده‌ اند. اتحادیه اروپا نیز پس از آن تحریم هایی علیه قاضی سید محمد باقر موسوی از شعبه ٢ دادگاه انقلاب اهواز که به مجازات مرگ این دو تن رای داده‌ بود اعمال كرد. این تحریمها همچنین شامل مقامات مسئول در پخش “اعترافات” این زندانیان از تلویزیون نیز می شد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، عوامل حکومتی از تحویل اجساد این دو معلم اعدام شده خودداری کرده و خانواده های ایشان را تهدید به «پیگرد قانونی» در صورت برگزاری مراسم نموده اند. مامورین وزارت اطلاعات به خانواده اعدام شدگان گفته اند«باید به هرکس که به منزلتان مراجعه کرد اعلام کنید که فرزندان ما "مجرم" بودند و نظام جمهوری اسلامی آن‌ها را اعدام کرد.»

با انتشار خبر اعدام این هموطنان عرب برخی از جوانان منطقه با در دست داشتن عکس این دو معلم اعدام شده در محل تجمع کردند. این تجمع با دخالت نیروهای امنیتی و بازداشت دست‌کم ۳ تن از تجمع کنندگان سوگوار همراه بود.

پیشتر هاشم شعباني در يك نامه خطاب به فعالین حقوق بشری در اردیبهشت 92 نوشته بود: "با سلاح قلم به مصاف ظلم رفتم. ظلمى که سعى دارد با قرار دادن حلقه بردگى بر گردن خرد، انسان را به انقياد بکشد و تلاش کرده که قبل از دشت ها، انديشه ها را استعمار کند تا انديشه را قبل از سرزمين نابود سازد."

لازم به ذکر است که در ماههای اخیر و بویژه پس از بر روی کار آمدن حسن روحانی آمار اعدام ها در حکومت جمهوری اسلامی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. تحلیلگران سیاسی این افزایش جنایات دولتی در ایران را نتیجه ی وحشت جمهوری اسلامی از اوجگیری اعتراضات مردمی می دانند و معتقدند جمهوری اسلامی سعی دارد تا با حذف فیزیکی دگر اندیشان فضای  رعب و وحشت را در میان مخالفین حاکم سازد.
----