۱۳۹۲ بهمن ۱۰, پنجشنبه

وزیر امور خارجه روحانی: ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد!

 وزیر امور خارجه روحانی: ایران هیچ نیرویی در سوریه ندارد!
جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی در مصاحبه با یک روزنامه سوئیسی منکر وجود نیروهای جمهوری اسلامی در خاک سوریه شد. وی در پاسخ به سوالی که آیا خروج نیروهای خارجی از خاک سوریه، مشمول نیروهای ایرانی نیز می‌شود؟ اظهار داشت: "ایران، هیچ نیرویی در سوریه ندارد، بلکه تنها مشاورانی از ایران در این کشور حضور دارند. در واقع ما هیچ نیروی آماده به جنگی در آنجا نداریم."

گفته های جواد ظریف در حالی مطرح می شود که نفرات کشته شده سپاه پاسداران در سوریه رو به فزونی گذاشته و هر از چند گاهی علیرغم سانسور شدید، اسامی تعدادی از این افراد به رسانه ها نیز درز می کند. 

به اعتراف سرکردگان حکومت آخوندها، سوریه به عنوان عمق استراتژیک رژیم ولایت فقیه محسوب می گردد تا آنجا که آخوند مهدی طائب سرکرده قرارگاه ضد مردمی عمار، سوریه را استان سی و پنجم ایران نامید و حفظ آن را از حفظ استان خوزستان مهمتر قلمداد کرد. 

جمهوری اسلامی برای حفظ خود و در حمایت از بشار اسد از ارسال کمکهای هنگفت مالی و لجستیکی و نظامی به سوریه دریغ نکرد. اما وقتی این کمکها چاره ساز نشد و رژیم اسد در آستانه سقوط قرار گرفت به گسیل نیروهای سپاهی و بسیجی اقدام نمود و علاوه بر آن حزب الله لبنان - بازوی تروریستی منطقه ای خود - را نیز به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه نمود.

جمهوری اسلامی شاید توانست به قیمت مشارکت در کشتار بیرحمانه یکصد و پنجاه هزار تن از مردم سوریه و بی خانمان کردن میلیونها تن از آنان،  بشار اسد را چند صباحی بر مسند قدرت حفظ کند ولی در این مسیر انزوای بین المللی و منطقه ای را به جان خرید و سرمایه گذاریهای سی ساله منطقه ای خود را زیر عناوینی چون مبارزه با اسراییل و حمایت از مردم مظلوم  فلسطین همه را یکجا بر باد  داد. 

جنایتی که اکنون بشار اسد با همدستی  جمهوری اسلامی در حوالی دمشق با محاصره ی غذایی و پزشکی کمپ پناهندگان فلسطینی یرموک در حال انجام آن است، خود به تنهایی شاهدی گویا از میزان پایبندی و چگونگی حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین است!    

جمهوری اسلامی کشور سوریه را ویران کرد و دهها هزار تن از مردم سوریه را به خاک و خون کشید، اینها واقعیاتی هستند که در عصر رسانه از دید مردم منطقه خاورمیانه و جهان پنهان نمانده است.

جمهوری اسلامی و بازوی تروریستی منطقه اش (حزب الله لبنان)  اکنون جزو منفورترین نیروهای منطقه خاورمیانه به حساب می آیند و حکومت آخوندها در سوریه در چنان باتلاقی گرفتار شده که هیچ چشم اندازی برای خروج از آن متصور نیست. جنایت های جمهوری اسلامی در سوریه فراتر از آن است که فرافکنی های ابلهانه ی جواد ظریف و دیگر سرکردگان حکومتی بتواند  گره ای از کار حکومت رو به زوال آخوند ها بگشاید. آنچه بدیهی است سقوط بشار اسد و خلع ید منطقه ای از جمهوری اسلامی در چشم انداز تحولات منطقه است و جمهوری اسلامی باید آماده شود  تا جام زهر دیگری  را نیز سر بکشد. جام زهری که این حکومت قرون وسطایی را یک گام دیگر به زباله دانی تاریخ نزدیک خواهد نمود.

----