۱۳۹۲ شهریور ۱۳, چهارشنبه

موج بیانیه ها در محکومیت حمله و کشتار وحشیانه ی ایرانیان مقیم اشرف

با گذشت چند روز از کشتار وحشیانه ی مخالفان حکومت جمهوری اسلامی در اشرف، دولت ها، سازمانها، گروهها، انجمن ها، شخصیت ها و چهره های مختلفی اقدام به محکومیت حمله ی وحشیانه ی نیروهای تحت امر مالکی که بنا بر اطلاعیه ی شورای ملی مقاومت ایران به صورت مستقیم از عالی ترین مقامات حکومت جمهوری اسلامی دستور به انجام این جنایت گرفته بودند، کردند.

دبیر کل سازمان ملل متحد، دولت آمریکا، اتحادیه ی اروپا، دولتهای ايتاليا، فرانسه، انگلستان و دولت کانادا تعدادی از محکوم کنندگان بین المللی جنایت صورت گرفته در حمله ی اول سپتامبر به کمپ اشرف به شمار می آیند.

وزارت امور خارجه ی آمریکا ضمن محکومیت شدید جنایت صورت گرفته، خواستار پاسخگویی عاملان این جنایت شده است.

سازمان چریکهای فدایی خلق، کمیته ی مرکزی حزب کمونیست، حزب دمکرات و کومله و سازمان خه بات کردستان ايران از جمله سازمانها و احزابی هستند که با صدور پیام و بیانیه هایی به محکوم کردن این کشتار فجیع پرداختند.

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران در بیانیه ی خود آورده است: "سازمان ما شهادت قهرمانانه زنان و مردان مجاهد شهر اشرف را به خانواده این شهدا، به سازمان مجاهدین خلق ایران و به همه آزادیخواهان تسلیت می گوید."

شخصیت های بین المللی بی شماری از سراسر جهان از جمله آمریکا و اروپا نیز به حمله ی نیروهای نظامی دولت عراق علیه ساکنان بی دفاع اشرف واکنش نشان دادند.

در این بین برخی از این شخصیت ها خطاب به جامعه ی جهانی خواستار استقرار هرچه سریعتر نيروهای کلاه آبی سازمان ملل برای ممانعت از کشتار های احتمالی آتی شدند. فيليپ کراولی –سخنگو و معاون پیشین وزارت امور خارجه ی آمریکا- در پیام خود می گوید: "جامعه بين المللی، سازمان ملل و ايالات متحده بايد با اين حادثه با همان اضطرار که با حملات وحشتناک سوريه برخورد می کنند، برخورد کنند. عدالت بايد در هر کجا و هر زمان که سلاح عليه افراد بی سلاح استفاده می شود اجرا شود." او می افراید: "اگر جوابگويی در سوريه مهم باشد، همان معنی را در عراق هم بايد داشته باشد."

همچنین بسیاری از انجمن های ایرانی- آمریکایی ایالات مختلف آمریکا نیز به محکوم کردن حمله ی وحشیانه ی نیروهای نظامی دولت عراق به ساکنان اشرف پرداختند و آن را مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» خواندند.

رضا پهلوی، شیرین عبادی، اسماعيل خويی، ایرج جنتی عطایی و هادی خرسندی از جمله چهره های شناخته شده در عرصه های مختلف سیاسی-اجتماعی، به کشتار ایرانیان مقیم اشرف واکنش نشان دادند.

آقای رضا پهلوی ضمن همدردی با بازماندگان این فاجعه، در بیانیه ی خود می نویسد: "جای بسی شگفتی است که سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر، چشم بر روی چنین فجایعی می بندند و هیچگونه اقدامی در پیشگیری از بروز آن به عمل نمی آورند."

لازم به ذکر است که به جز موارد فوق، این حمله ی جنایتکارانه توسط بسیار دیگری از گروه ها و شخصیت های داخلی و بین المللی محکوم شده است و سیل این محکومیت ها همچنان ادامه دارد.

گفتنی است بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط شورای ملی مقاومت ایران، پس از کشتار بی رحمانه ی مجاهدین کمپ اشرف در عراق، هفت نفر از اعضای این کمپ به گروگان گرفته شده اند. تلاش ها برای کسب اطلاع بیشتر و حفظ جان این هفت تن همچنان ادامه دارد.

یورش مسلحانه به کمپ اشرفاقامتگاه بخشی از سرسخت ترین مخالفان حکومت جمهوری اسلامی- در یکم سپتامبر سال 2013 میلادی در حالی صورت گرفت که جامعه ی جهانی در حال تصمیم گیری برای رویارویی جدی با حکومت بشار اسد می باشد.

تحلیلگران معتقدند تلاش برای از بین بردن اعضای سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران به علت ضربه ای است که نابودی حکومت بشار اسد بر حکومت جمهوری اسلامی وارد می سازد. جمهوری اسلامی در هراس از بالاگرفتن اعتراضات ضد حکومتی، سعی در از بین بردن گروههایی را دارد که می توانند برای برپایی یک حکومت جایگزین، نیروهای مختلف سیاسی را همسو کرده و گرد هم آورند.

-----