۱۳۹۲ شهریور ۱۰, یکشنبه

هم اکنون: حمله ی نظامی به کمپ مخالفان ایرانی در عراق


همزمان با ارسال این گزارش نیروهای عراقی در حال یورش مسلحانه به کمپ اشرف – اقامتگاه بخشی از مخالفین حکومت جمهوری اسلامی- می باشند.

شورای ملی مقاومت ایران با انتشار بیانیه ای فوری می نویسد: از نيمه شب گذشته يورش مسلحانه و شليک برای قتل عام و گروگانگيری ساکنان اشرف آغاز شده است. شليکهای پياپی و خمپاره باران به ساکنان بی دفاع تا ساعت شش بامداد هنوز ادامه دارد.

از تعداد شهيدان و مجروحان اطلاعی در دست نيست. 

گفتنی است، ايالات متحده و سازمان ملل در يک قرارداد چهارجانبه با دولت عراق و ساکنان کمپ اشرف، امنيت آنان را تضمين کرده بودند. 

شورای ملی مقاومت ایران صراحتا از ايالات متحده و سازمان ملل خواسته تا بلادرنگ دولت عراق را به توقف حمله فرا بخوانند و برای اطلاع از وضعيت در محل حاضر شوند. 

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی در ساعت شش بامداد هيچ اطلاعی از اشرف در دست نيست و ارتباط آن کاملاًقطع است.

به قرار اطلاع چند گردان در اين حمله شرکت دارند که يکی از آنها متعلق به تيپ 36 ارتش عراق است .

به نظر می رسد این حمله همزمان با یورش احتمالی ایالات متحده به سوریه هماهنگ شده بوده است و جمهوری اسلامی قصد داشته با استفاده از فضای رسانه ای حاکم بر عرصه جهانی از فرصت استفاده کرده و علیه سرسخت ترین مخالفان خویش دست به اقدام بزند. 

گفتنی است ساکنان اشرف گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران می باشند. سازمان مجاهدین خلق بزرگترین ترین عضو شورای ملی مقاومت ایران و گروه مخالف حکومت جمهوری اسلامی است که در همان ماههای نخستین انقلاب اسلامی و با مشاهده ی رویکرد خمینی به سمت دیکتاتوری مذهبی به مخالفت با حکومت جمهوری اسلامی برخاست و خواستار برچیده شدن اصل ولایت فقیه در کشور شد. این گروه پس از سه دهه همچنان بر آرمان خویش ایستاده است.
-----