۱۳۹۳ تیر ۳۰, دوشنبه

یک معلم و زندانی سیاسی به «اعدام» محکوم شد

 یک معلم و زندانی سیاسی به «اعدام» محکوم شد
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی آصف الحسینی طی حکمی که به وکیل مدافع ارژنگ داوودی ابلاغ شده وی را به اعدام محکوم کرده است.

طی این حکم که هفته اخیر به «وحید مشکانی فراهانی» وکیل مدافع ارژنگ داوودی ابلاغ شده این زندانی سیاسی به اتهام «عضویت و هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف گروهک منافقین (سازمان مجاهدین خلق ایران) در زندان» به اعدام محکوم شده است.

ارژنگ داوودی زندانی سیاسی سالخورده که محکومیت ۱۰ ساله اول خود را به پایان رسانده پیش از این با پرونده سازی‌های طی دوران محکومیت به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شده بود. مسئولین زندان به این زندانی سیاسی گفته‌اند که طی روزهای آتی به زندانی در استان تهران منتقل خواهد شد. این حکم در دادگاه بدوی صادر شده و قابل تجدید نظر خواهی است.

گفتنی است با توجه به طی شدن روندی مشابه در پرونده شهید قهرمان راه آزادی «غلامرضا خسروی» که در نهایت به اعدام وی بدست دژخیمان جمهوری اسلامی منجر شد توجه ویژه به پرونده معلم زندانی سیاسی آقای ارژنگ داوودی از سوی مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی اهمیت دوچندانی پیدا می کند بویژه آنکه با شکست مذاکرات اتمی و نزدیک تر شدن رژیم پا به گور ولایت به زباله دانی تاریخ انجام وحشی گریهای غیر قابل پیشبینی از این رژیم قرون وسطایی دور از انتظار نیست. 

----