۱۳۹۳ تیر ۱۱, چهارشنبه

ارتباطات نزدیک گروه تروریستی «داعش» با دست نشانده رژیم تهران در دمشق

 ارتباطات نزدیک گروه تروریستی «داعش» با دست نشانده رژیم تهران در دمشق
گروه تروریستی «داعش» نفت مناطق تحت اشغال خود را به رژیم بشار اسد فروخته است. این مطلب را لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری در دهلی نو بیان داشت و تصریح نمود که «در این مورد مدرک معتبر در اختیار داریم» وی افزود همین امر نشان دهنده پیچیدگی مناقشات فزاینده در منطقه است.

این اولین بار است که یک مقام غربی پرده از ارتباطات پنهانی گروه «داعش» و رژیم بشار اسد بر می دارد. پیشتر از این مخالفان  میانه روی سوری که تحت نام «ارتش آزادی سوریه» در حال مبارزه با دیکتاتوری بشار اسد هستند از ارتباطات مشکوک گروه تروریستی «داعش» با رژیم بشار اسد خبر داده بودند.

گفته های وزیر امور خارجه فرانسه «داعش» را در عمل در جایگاه متحد رژیم بشار اسد قرار می هد و این در حالی که پیشتر از این تصور می شد که «داعش» با «رژیم  بشار اسد» و «ارتش آزادی سوریه» به صورت همزمان در حال جنگ است.   

گفتنی است رژیم بشار اسد به منظور انحراف افکار عمومی از جنایت هایی که در قبال مردم سوریه مرتکب می شود همواره مخالفان مسلح خود را به تروریست های «داعش» نسبت می دهد تا اینگونه وانمود کند که در حال جنگ با تروریستهاست. همین حربه تبلیغاتی را دیگر دست نشانده جمهوری اسلامی اسلامی نوری المالکی در عراق و در قبال قیام مردمی مناطق سنی نشین وعشایر انقلابی در پیش گرفته است.

در این بین ارتجاع حاکم بر ایران که از حیث عملکرد شباهتهای بسیاری با گروه تروریستی «داعش»  دارد همواره بر توهم قدرت افسانه ای «داعش» دامن می زند تا شاید بتواند از این طریق مشروعیت بین المللی برای دست نشاندگان خود در «سوریه» و «عراق» بدست بیاورد.

تحلیل گران معتقدند از آنجا که رژیم سوریه عملاً توسط کمک های تسلیحاتی و مالی رژیم ایران و دخالت مستقیم نظامی سپاه تروریستی پاسداران به حیات خود ادامه می دهد ارتباطات «داعش» و رژیم بشار اسد نمی تواند بدون اطلاع حکومت آخوندها صورت گرفته باشد.  

پیشتر از این برخی از ناظران امور منطقه ای برجسته کردن نقش «داعش» در تحولات منطقه را ترفند حکومت آخوندها و هدف اصلی آن را لوث کردن مبارزات مردمی برعلیه دست نشاندگان رژیم تهران در عراق و سوریه ارزیابی کرده بودند. افشا گری اخیر وزیر امور خارجه فرانسه درستی این نظریه را تا حدود زیادی تقویت می کند.

گفتنی است حکومت آخوندها سابقه انجام اقدامات فریبکارانه مشابه را دارد چنانچه ژنرال «جورج کیسی»  فرمانده نیروهای چند ملیتی و آمریکایی در عراق در خلال سالهای 2004 تا 2007 در یک سخرانی فاش نمود که انفجار حرم امامان شیعه در سامرا در فوریه 2006 توسط نیروهای وابسته به حکومت آخوندها به انجام رسیده است. حکومت آخوندها با این اقدام در آن زمان جنگ شیعه و سنی را شعله ور نمود و از آن به عنوان یک اهرم فشار بر نیروهای آمریکا در عراق برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمود.

آنچه مسلم است با سقوط دست نشاندگان حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه در عراق و سوریه، ارتجاع حاکم بر ایران یک گام دیگر به سرنگونی نزدیک خواهد شد و دور از انتظار نیست که در مقاطعی گروههای تروریستی همچون «داعش» توسط حکومت آخوندها و به منظور لوث کردن مبارزات آزادیخواهانه مردمی به صورت غیر مستقیم مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.
 ----