۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

کمپ لیبرتی برای چهارمین بار مورد حمله ی موشکی قرار گرفت

ساعت 21 و 15دقيقه به وقت محلی کمپ ليبرتی مورد اصابت دهها موشک جنگی قرار گرفت.

به گزارش تارنمای رسمی سازمان مجاهدین خلق ایران تا کنون سه نفر از قربانیان این حمله ی تروریستی شناسایی شده اند. تا لحظه ی تنظیم گزارش بیش از 50 تن از ساکنین کمپ لیبرتی نیز زخمی شده اند که حال چندین تن از آنها وخیم گزارش شده است.

این حمله ی تروریستی بنا به گفته ی شورای ملی مقاومت ایران «به دنبال سفر مالکی به تهران صورت می گيرد و هديه مالکی به فاشيسم دينی حاکم بر ايران براى حمايت از دوره سوم نخست وزيری اوست.» 

گفتنی است که چندی پیش مالکی برای جلب حمایت هرچه بیشتر جمهوری اسلامی برای حمایت از سومین دوره ی نخست وزیری خویش به تهران سفر کرد. در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق که پیش از سفر مالکی به تهران منتشر شد، مالکی هدف خود را از این سفر، گفت وگو بر سر چگونگی گسترش روابط میان دو کشور، قضایای منطقه ای و همچنین تبریک گفتن به حسن روحانی عنوان کرده بود.

این چهارمین بار است که از آغاز سال 2013 میلادی محل استقرار موقت مخالفین نظام جمهوری اسلامی مورد حمله ی موشکی قرار می گیرد. بنا بر تعهدات بین المللی، دولت مالکی در زیر نظر مجامع بین المللی و بویژه آمریکا موظف به حفاظت از این کمپ می باشد.

انتشار خبر حمله ی موشکی به مخالفین نظام جمهوری اسلامی واکنشات بسیاری را در فضاهای بحث و گفتگوی مجازی در پی داشته است. عده ای معتقدند "مالکی جرعت آب خوردن هم بدون اجازه اوباما ندارد واین خونها وقتل عام ها برای رسیدن به تفاهم با ملایان از طرف دولت جنایتکار اوباما ودست نشانده اش در عراق انجام میشود." همچنین دسته ای دیگر از کاربران مطرح کرده اند که "دولت آمریکا در تمامی جنایت‌های رژیم ایران، چه در ایران، چه عراق، چه سوریه و چه هر کجای جهان، بدون شک سهیم است." گروهی دیگر نیز با اشاره به همکاری های نزدیک جمهوری اسلامی با دولت عراق می گویند: "چگونه می توان این جنایت های پیاپی را در کشتار هموطنان مبارزمان در دو سوی مرزهای ایران دید و لحظه ای شک کرد که جمهوری اسلامی از چه کسانی در هراس است."

اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از حدود یک سال و نیم پیش با دریافت این تعهد که کمپ لیبرتی محل اقامت موقت ایشان برای انجام امور دیپلماتیک و مکانی امن برای انتقال هرچه سریعتر آنان به کشوری ثالث می باشد، کمپ اشرف را ترک کرده و در کمپ لیبرتی مستقر شدند.

سازمان مجاهدین خلق در حال حاضر بزرگترین گروه عضو در شورای ملی مقاومت ایران است. شورای ملی مقاومت ایران سازمانیافته ترین تشکل مخالف حکومت جمهوری اسلامی است که در راستای جذب و همسو کردن تمامی مخالفان جمهوری خواه این حکومت می کوشد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، شورای ملی مقاومت ایران را به عنوان خطرناکترین تشکیلاتی که می تواند نسبت به گردهم آوری نیروهای مختلف سیاسی و براندازی جمهوری اسلامی اقدام نماید، طبقه بندی کرده است.




----