۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

دولت روحانی انتشار تصویر زنان را نیز ممنوع کرد!

به گزارش خبرگزاری های وابسته به جمهوری اسلامی، احمد علمشاهی -مدیرکل دفتر امورچاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- با ارسال دو نامه به رئیس اتحادیه چاپ خانه های تهران، استفاده از تصویر زن را درچاپ تبلیغات برای محصولات ممنوع اعلام کرد.

وی از چاپخانه ها خواسته تا از چاپ آنچه او آن را «استفاده از طرح های غیرمتعارف به خصوص با استفاده ابزاری از تصاویر زنان درتبلیغ کالا یاخدمات» خوانده است، جلوگیری کنند.

پیش از این نیز احمد علمشاهی با ارسال نامه ای به علی نیکوسخن استفاده از تصاویر اساطیری بیگانه را در محصولات چاپی ممنوع اعلام کرده بود.

چندی پیش علی جنتی –وزیر ارشاد دولت جدید جمهوری اسلامی- عنوان کرده بود که دولت کاری خواهد کرد تا انتشار کنندگان خودشان «خود تنظیمی» (خود سانسوری) داشته باشند.

از آغاز به کار دولت جدید در جمهوری اسلامی و آنچه حکومتیان آن را «دولت تدبیر و امید» می خوانند، محدودیت ها و بگیر و ببندها در جامعه افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

دولت روحانی بر خلاف چهره ای که هوادارانش سعی دارند تا از آن به تصویر کشند، تا کنون دولتی به غایت سرکوب گر و محدود کننده بوده است. این امر تا جایی پیش رفته که با استفاده از فضای موجود، حکومت برای ایجاد رعب در میان شهروندان، به بهانه ی مبارزه با ماهواره تانک روانه ی خیابان ها کرده است! به گزارش خبرگزاریها، در 6 مهر امسال هشتصد دستگاه ماهواره در شیراز و در یک اقدام عجیب توسط تانک در خیابان منهدم گشت. این اقدام با سکوت مطلق دولت روحانی همراه بوده است.

فعالیتهایی اینچنینی و جلوگیری از انتشار تصویر زنان در حالی شکل می گیرد که کارگزاران جمهوری اسلامی سعی دارند  تا در خارج از مرزهای ایران و بمنظور نجات جمهوری اسلامی از بحران سرنگونی، فضایی باز از شرایط موجود در کشور را به تصویر کشند.

تحلیلگران معتقدند که رفتار جمهوری اسلامی در مقطع کنونی را می توان در راستای اعمال سیاست سرکوب در داخل و فریب در خارج، مورد بررسی قرار داد. به نظر می رسد اعمال این سیاست بازتاب دهنده وحشت جمهوری اسلامی از طغیان جامعه و پایان کار بیش از سه دهه دیکتاتوری ولایت فقیه در کشور باشد.

پی نوشت: خبرهای اینچنینی توسط رسانه های استعماری از جمله آیت الله بی بی سی و رادیو خاتمی (فردا) در راستای حمایت از برخی از باندهای تشکیل دهنده ی جمهوری اسلامی معمولا مورد پوشش خبری قرار نمی گیرند.
-----