۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

افشای اطلاعات بیشتر در خصوص جنایت بشار اسد در سوریه

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا طی یک مصاحبه ی مطبوعاتی اظهار داشت گزارش های اطلاعاتی بدست آمده در خصوص استفاده ی رژیم سوریه از سلاح شیمیایی بسیار روشن است. رژیم اسد تلاش فراوانی برای شکست نیروهای ارتش آزاد در مناطق جنوبی دمشق انجام داد که به نتیجه نرسید و لذا به استفاده از سلاح شیمیایی روی آورد.

آقای کری می گوید سه روز پیش از اینکه حمله ی شیمیایی صورت پذیرد تیمی از نیروهای رژیم بشار اسد در منطقه حضور داشته و به نیروهای وابسته به اسد هشدار داده بودند که در زمان مقرر می بایست از ماسک های شیمیایی استفاده کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه می کند موشکهای استفاده شده در این حمله ی شیمایی منحصرا از مناطق تحت پوشش نیروهای رژیم بشار اسد شلیک شده اند. کری با تایید کشته شدن 1429 تن از مردم سوریه، تعداد کودکان کشته شده در این حمله ی شیمیایی را 400 تن اعلام کرد. 
 
لازم به ذکر است رژیم سوریه بیش از دو سال است که با حمایت های جمهوری اسلامی مشغول کشتار مخالفین و مردم سوریه می باشد. علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از ابتدای آغاز اعتراضات مسالمت آمیز در سوریه، معترضین را تروریست و شورشی خواند و با پشتیبانی از کشتار معترضین در سوریه به ارسال پاسداران و ابزار سرکوب و پول به این کشور پرداخت. جمهوری اسلامی همچنین به منظور تقویت نیروهای بشار اسد گروه تروریستی حزب الله لبنان که به نوعی بازوی تروریستی رژیم تهران در منطقه محسوب می شود را وارد خاک سوریه کرده است.

جان کری می گوید، حمله ی نظامی آمریکا ضمن جلوگیری از تکرار استفاده از سلاح های شیمیایی، دارای پیامی برای رژیم ایران و گروه تروریستی حزب الله لبنان خواهد بود.


-----