۱۳۹۲ مرداد ۳۰, چهارشنبه

۸۵ درصد از زنان و ۳۵ درصد مردان در زندان‌های ایران مورد تجاوز قرار می‌گیرند!

احمد شهید –گزارشگر ویژه ی سازمان ملل در امور ایران- در سفر اخیر خود به کانادا اظهار داشت که ۸۵ درصد از زنان و ۳۵ درصد مردان در زندان‌های ایران مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

این بخشی از اظهارات احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، است که در مجله”شهروند” چاپ کانادا منتشر شده است.

لازم به توضیح است که تجاوز به زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی امری معمول بوده و این روند از همان سالهای نخستین پیروزی انقلاب 57 در ایران آغاز شده است.

بر اساس مستندات تاریخی دختران باکره ای که در دهه ی شصت به علت مخالفت با حکومت خمینی محکوم به اعدام شده بوده اند، با نام شرع و پیش از اجرای حکم اعدام، مورد تجاوز جنسی قرار می گرفتند. بر اساس اسلامی که خمینی منادی آن بود، اگر دختران، باکره اعدام می شدند، آنها به بهشت می رفتند! بمنظور جلوگیری از این امر، پاسداران اقدام به تجاوز جنسی شرعی(!) می کردند. 

این امر جدای از تجاوزاتی است که صرفا برای شکنجه ی زندانیان صورت می پذیرفته است.

مهدی کروبی پس از جریانات اعتراضی سال 88 در ایران، اولین دولتمردی بود که در جمهوری اسلامی برای نخستین بار به صورت رسمی از تجاوز جنسی نیروهای معتقد به نظام جمهوری اسلامی به مخالفین زندانی خبر داد. 

گفته ی اخیر احمد شهید مهر تایید دیگری بر میزان انحراف جمهوری اسلامی از معیارهای اخلاقی و انسانی است. آگاهان معتقدند که جنایت های صورت گرفته در جمهوری اسلامی بسیار گسترده و هولناک می باشد و آنچه از آن به بیرون درز می کند تنها گوشه ای کوچک از این جنایت ها می باشد. آشکار شدن ابعاد جنایت های صورت گرفته پس از سقوط این حکومت دنیا را تکان خواهد  داد.

-----