۱۳۹۳ فروردین ۲۸, پنجشنبه

تاکید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر کشیدن کامل «جام زهر اتمی» توسط رژیم تهران

 تاکید مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر کشیدن کامل «جام زهر اتمی» توسط رژیم تهران
يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با خبرگزاری "شين هوا" گفت: در مورد ابعاد نظامی برنامه اتمی رژيم ايران تا به حال جدول زمانی از سوی اين رژيم ارائه نشده و پاسخ شفافی هم داده نشده است وی افزود برای بازدید از سایت پارچین نیز پاسخ مثبتی از سوی رژیم تهران دریافت نکرده است.

یوکیا آمانو تصریح کرد: با وجود توافق ژنو ماهيت واقعی سياست هسته يی رژيم ايران تغييری نکرده است. وی افزود رژيم ايران در مورد ايجاد تأسيسات جديد هسته ای، آژانس را قبل از اجرا مطلع نساخته است و همچنين این رژیم به پروتکل الحاقی تن نداده است به همين دليل آژانس نمی تواند به اين نتيجه برسد که تمامی مواد هسته يی و تأسيسات هسته يی موجود در ايران برای اهداف صلح آميز می باشند.

آنگونه که از شواهد امر مشخص است و دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر آن تصریح کرده است تا وقتی رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه درب تمامی مراکز مرتبط با برنامه اتمی خود را به روی بازرسان بین المللی نگشاید و به اجرای کامل پروتکل الحاقی در معاهده منع تکثیر و گسترش سلاح های هسته ای تن ندهد چشم اندازی برای خروج از بحران اتمی در پیش رو نخواهد داشت.

گفتنی است براساس پروتکل الحاقی، بازرسی های سرزده حق آژانس بین المللی انرژی اتمی است و آژانس در بازرسی‌های خود برمبنای پروتکل الحاقی حق دارد به هرمکانی که برای انجام وظایف خود ضروری می‌داند، دسترسی پیدا کند.

آگاهان و تحلیل گران امضاء پروتکل الحاقی توسط رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه  را به  سرکشیدن کامل «جام زهر اتمی» تعبیر می کنند که به نوبه خود جامهای زهر دیگری از جمله «جام زهر منطقه ای» و «جام زهر حقوق بشر» را نیز به دنبال خواهد داشت.

رژیم ولایت فقیه امید داشت که با خارج کردن آخوند حسن روحانی از صندوق های نمایش انتخابات و انجام چند مانور سیاسی بتواند با فریب جامعه جهانی مجرای تنفسی برای خود باز کند و برای «پروژه بمب سازی» زمان بخرد. اکنون پس از گذشت چندین ماه نه تنها مجرای تنفسی برای حکومت آخوندها گشوده نشده بلکه دود و دم «نمایش مضحک اعتدال» نیز فرونشسته است و دیگر هیچ اعتمادی در سطح جهانی به این حکومت پا به گور  وجود ندارد. 

مصاحبه دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاکید وی بر عدم تغییر ماهیت واقعی سیاست هسته ای رژیم تهران و لزوم امضاء پروتکل الحاقی از سوی حکومت آخوندها را می توان نشانه ای دیگر از شکست قطعی «پروژه فریب جامعه جهانی» و نزدیک تر شدن رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه به زباله دانی تاریخ قلمداد نمود.
----