۱۳۹۳ فروردین ۲۳, شنبه

سوزنی دیگر بر بادکنک اعتدال

 سوزنی دیگر بر بادکنک اعتدال
کاخ سفید اعلام کرد که برای حمید ابوطالبی سفیر جدید حکومت آخوندها در سازمان ملل روادید ورود به ایالات متحده صادر نخواهد کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دست داشتن حمید ابوطالبی در جریان حمله به سفارت آمریکا در تهران و گروگان گیری دیپلمات های این کشور در آبان ماه 1358 به رسانه ها کشیده شد و این قضیه توسط نمایندگان کنگره و سنای ایالات متحده مورد پیگیری قرار گرفت.

گفتنی است پیش از این طرح قانونی از تصویب سنای ایالات متحده گذشت که به دولت این کشور این امکان را می داد که از ورود افرادی چون حمید ابوطالبی به خاک آمریکا جلوگیری کند این طرح در روز پنجشنبه با اجماع  یعنی بدون ابراز هیچ مخالفتی از تصویب کنگره نیز گذشت.  

حمید ابوطالبی علاوه بر شرکت در گروگان گیری سفارت آمریکا در سازماندهی عملیات های تروریستی و خرابکاری در خارج کشور نیز دست داشته امری که باعث شده است بار دیگر مباحث مربوط به ترور مخالفان و اعمال تروریستی رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه در مرکز توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گیرد.

ابوطالبی به طور مشخص سازمان دهنده ترور یکی از اعضای شاخص اپوزسیون در مارس 1993 در کشور ایتالیا بوده است. بر اساس تحقيقات پليس قضايی ايتاليا و اظهارات شهود، ترور محمد حسين نقدی، نماينده وقت شورای ملی مقاومت ايران در ايتاليا توسط وی سازماندهی شده است.

تحلیل گران معتقدند انتصاب ابوطالبی توسط حسن روحانی به سمت سفیر حکومت آخوندها در سازمان ملل و سپس عدم صدور روادید و تروریست خواندن وی از سوی نمایندگان و سناتورهای آمریکایی، ادعاهای اعتدال و ميانه روی از سوی حکومت قرون وسطایی ولایت فقیه را نقش بر آب کرد به علاوه افتضاح و شکست دیپلماتیک دیگری برای حکومت آخوندها به بار آورد و به بهترین وجه ماهیت تروریستی  رژیم جمهوری اسلامی را در انظار جهانیان به نمایش گذاشت. 
----