۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

قطعنامه پارلمان اروپا: نقض سيستماتيک حقوق بشر و مجازات اعدام در ايران بايد متوقف شود

 قطعنامه پارلمان اروپا: نقض سيستماتيک حقوق بشر و مجازات اعدام در ايران بايد متوقف شود
کميته روابط خارجی پارلمان اروپا قطعنامه يی را درباره استراتژی عمل اتحاديه اروپا در قبال رژيم ايران به تصويب رساند. در اين قطعنامه 7 صفحه يی به نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران، رعايت نشدن استانداردهای دموکراتيک در نمايش انتخابات رياست جمهوری و نقض حقوق جامعه مدنی در ايران اشاره شده است.

در این قطعنامه تصریح شده است که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که به انتصاب حسن روحانی منجر شد، آزاد و منصفانه نبوده است. اين قطعنامه همچنین بر آزادی فعاليت روزنامه نگاران در ايران تأکيد کرده است.

قطعنامه روابط خارجی پارلمان اروپا از رژيم ايران خواسته است مجازات مرگ را متوقف کند و همچنین رژيم ايران را از دخالت در جنگ سوريه بر حذر داشته است.

از نکات جالب مطرح شده در این قطعنامه ملزم ساختن تمامی مقام‌های اروپایی به دیدار با مخالفان سیاسی و جامعه مدنی و همچنین بازدید از زندان‌های سیاسی در هنگام سفر به ایران است. همچنین همکاری‌های اروپا با رژیم ایران مشروط به بهبود وضعیت حقوق بشر و تعیین ملاک‌هایی برای سنجش متداوم اقدامات حکومت شده است.

این قطعنامه را می توان سیلی محکم دیگری بر بناگوش کاسه لیسان ولایت (اصلاح طلبان حکومتی) و دلالان سیاسی حکومت ولایت فقیه محسوب نمود که در چند ماه گذشته سعی داشتند آخوند حسن روحانی را به عنوان یک چهره جدید و به اصطلاح «مدره» در سطح بین المللی مطرح نمایند و اینگونه وانمود کنند که با انتصاب این آخوند شیاد تمامی مشکلات کشور مرتفع و موجی از رضایت سراسر جامعه ایران را فرا گرفته است.

گزارش حقوق بشری دبیر کل ملل متحد، گزارش حقوق بشری دکتر احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران، ابقای دکتر احمد شهید به مدت یکسال دیگر به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران و اکنون قطعنامه کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا همگی از شکست قطعی «پروژه فریب جامعه جهانی» حکایت دارند.

دود و دم «مدره نمایی» در رژیم ولایت فقیه که پس از انتصاب آخوند حسن روحانی به هوا رفته بود  اکنون در کمتر از یکسال فروکش کرده و بار دیگر برای جهانیان مشخص شده است که رژیم ولایت فقیه در تمامیت خود یک سیستم آدم کشی و جنایت است و با آمدن و رفتن مهره ها تغییری در ماهیت آن رخ نمی دهد.

---