۱۳۹۲ مهر ۳, چهارشنبه

گزارشی از تظاهرات بزرگ ایرانیان در مقابل مقر ملل متحد

همزمان با سخنرانی حسن روحانی –رییس جمهور منتصب علی خامنه ای- در سازمان ملل، جمعی از هواداران شورای ملی مقاومت ایران با برپایی تظاهراتی گسترده در مقابل سازمان ملل سعی کردند تا صدای اعتراضی مردم کشور را به گوش جهانیان برسانند.

در این تظاهرات که با حضور چند هزار نفر از ایرانیان و حامیان سازمان مجاهدین خلق ایران برگزار شد، شخصیت های برجسته ی فراوانی به سخنرانی در حمایت از آزادی خواهان ایرانی پرداختند. رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، طی سخنرانی خود با اشاره به سرکوب های داخل کشور و یاد آوری کشتار فجیع اول سپتامبر در کمپ اشرف، گفت: "روحانی کسی است که مسئول قتل هزاران نفر می باشد... این آدم خونهای زیادی روی دستش است."

این تظاهرات توجه رسانه های بین المللی بسیاری را به خود جلب کرد. در همین راستا شبکه خبری سی ان ان طی گزارشی از این تظاهرات، از حضور پر رنگ مخالفان حسن روحانی در نیویورک سخن گفت. همچنین تلویزیون الجزیره انگلیسی با پخش گزارشی از این تجمع اعتراضی اظهار داشت که "صدای اپوزيسيون در آمريکا بسيار بلند است."

جان بولتون -سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل- در جمع ایرانیان حاضر در مقر سازمان ملل گفت رژيمی که روحانی آن را نمايندگی می کند تروريستی است. او همچنین خاطر نشان کرد که روحانی "يک فريبکار و يک کلاه بردار است که می خواهد از تحريمها فرار کند و فشار را کاهش دهد." به نظر میرسد آگاهان سیاسی همگی از قصد نهایی حسن روحانی و ماموریت وی در سازمان ملل آگاه هستند.

از نکات قابل توجه در این تظاهرات اعتراضی، حضور آزادی خواهان سوریه ای در جمع ایرانیان بود. ریاض الاسد، بنیانگذار ارتش آزاد سوریه با ارسال پیامی ویدیویی خطاب به ملت ایران ضمن اشاره به دخالت های رژیم ایران در سوریه مردم ایران را به قیام علیه ظلم حکومتی که "از نان و غذای مردم ايران می زند تا با آن جنگ افروزيش در کشورهای همسايه و در منطقه را ادامه بدهد" فراخواند.

همزمان با سفر روحانی به سازمان ملل، در حالی که مدعیان رهبری جنبش اعتراضی سال 88 همگی سکوت کرده و به قیمت پایمال کردن خونهای به ناحق ریخته شده به زیر عبای ولایت خزیده اند، شورای ملی مقاومت ایران تنها صدای خواسته های مردم کشور بود.

-----