۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

گزارشی از مراسم شانزدهمین سال ‌روز جان باختن داریوش و پروانه فروهر

 گزارشي از مراسم شانزدهمین سال ‌روز جان باختن داریوش و پروانه فروهر
حضور سنگین نیروهای ارگانهای سرکوبگر، حضور یگان ضد شورش، ضرب و شتم مردم و رهگذران، محاصره خانه، .... اینها گوشه ای از گزارشاتی است که در شانزدهیمن سالگرد قتل فجیع داریوش و پروانه فروهر از تهران مخابره شده است.

داریوش و پروانه فروهر از رهبران حزب ملت ایران در اول آذر 1377 بدست عوامل وزارت اطلاعات در دولت آخوند شیاد محمد خاتمی با ضربات متعدد کارد به قتل رسیدند. از آن پس هر سال به همت «پرستو فروهر» - دختر داریوش و پروانه - مراسم یادبودی در خانه فروهرها برگزارمی گردد.

حکومت ولایت فقیه نیز که اساساً سعی در پاک کردن تمامی سند های ماهیت ضد بشری خود از اذهان جامعه را دارد هر سال با گسیل گسترده نیروهای سرکوبگر مانع از برگزاری مراسم یادبود فروهرها می گرد.

امسال اما «وحشی گری» و «خفقان» در روز اول آذر در خیابان هدایت و کوچه منتهی به خانه فروهرها به اوج رسید تا تایید دیگری باشد بر این حقیقت که رژیم ولایت فقیه در تمامیت خود یک دستگاه «آدم کشی» و «جنایت» است و با آمدن و رفتن مهرها تغییری در ماهیت آن صورت نمی گیرد.

به خلاصه ای از گزارشات دریافتی توجه کنید:

ساعت 13:20 --  نيروهاى انتظامى و امنيتى ٣ ساعت پيش از آغاز مراسم وارد كوچه خانه فروهرها شدند و افرادى كه ميخواستند به خانه فروهرها بروند را مورد ضرب و شتم قرار دادند و يك نفر را نيز بازداشت كردند. دقايقي بعد نیز دو طرف كوچه را بستند و با حضور سنگينى در خيابان هدايت مانع از تردد شدند. گماشتگان انتظامى و امنيتى حتي مانع عبور و مرور پياده مردم در خيابانهاى نزديك به كوچه خانه فروهرها ميشوند.

ساعت 14:20-- افزون ﺑﺮ ﮔﻤﺎﺷﺘﮕﺎﻥ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ، ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺿﺪ ﺷﻮﺭﺵ نيز ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﻬﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﻨﺰﻝ ﺭﺍ ﻣﺤﺎﺻﺮﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍند. چند تن از چهره هاى شناخته شده ، مانند نسرين ستوده، مادر شهيد سعيد زينالى و مادران پارك لاله که صبح به خانه فروهرها آمده بودند در محاصره كامل نيروهاى امنيتى و ضدشورش قرار دارند. ميان نيروهاى امنيتى و خانم نرگس محمدى درگيرى لفظى شديدى پيش آمده است. رفتار نيروهاى امنيتى با خانم نرگس محمدى خشن و به شدت توهين آميز بود. از ورود مادر ستار بهشتى به نزديكى كوچه خانه فروهرها جلوگيرى شد. مادر ستار بهشتى در خيابان هدايت ايستاده است و عليرغم تهديدهاى نيروهاى امنيتى حاضر به ترك محل نيست. از ورود همرزمان سالخورده فروهرها نيز جلوگيرى شده است و از آنها خواسته شده خيابان هدايت را سريعا ترك كنند. تاكنون چند تن از مردمى كه از خيابان هدايت قصد نزديك شدن به كوچه خانه فروهرها را داشتند دستگير شده اند.

گفتنی است پرستو فروهر در اعتراض به حضور سنگين نيروهاى امنيتى و ضدشورش و جلوگیری آنها از حضور علاقمندان، از برگزارى مراسم شانزدهمين سالگرد دشنه آجين شدن پروانه و داريوش فروهر خوددارى كرد.

----