۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

خبر دروغ بود! فرمانده ارتش آزاد سوریه خواستار تجزیه ایران نـشده است!

به اطلاع میرساند خبر مربوط به ادعای فرمانده ارتش آزاد سوریه در خصوص جدایی خوزستان از ایران از اساس ساخته ی شبکه ی خبر جمهوری اسلامی، جعلی و دروغ بوده است.

چندی پیش خبری به نقل از واحد مرکزی شبکه خبر جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه ریاض لاسد مطرح ترین فرمانده ی ارتش آزاد سوریه خواستار جدایی خوزستان از ایران شده است به صورت گسترده ای در شبکه های اجتماعی مخابره شد.

در این خبر جعلی که به نقل از واحد مرکزی شبکه خبر جمهوری اسلامی مخابره شده بود، آمده بود که فرمانده ارتش آزاد سوریه خواستار جدایی خوزستان از ایران شده است!

این خبر بلافاصله توسط شبکه های وابسته به حکومت جمهوری اسلامی منتشر و مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفت.

به اطلاع میرساند که بنیان خبر مذکور جعلی بوده و ریاض لاسد اساسا مدعی چنین امری نشده است. منشا چنین خبر دروغی حقه ی  خبرگزاری جمهوری اسلامی در تغییر ترجمه ی اصلی متن بیانیه ی ریاض لاسد بوده است.

پیش از این در مطلبی هشدار داده شده بود که لازم است تا نسبت به اخباری که در خصوص سوریه مخابره می شوند، با هشیاری بیشتری برخورد شود.

به نظر میرسد با بالاگرفتن نارضایتی ها در کشور، و شکست زودهنگام پروژه ی خام کردن مردم که قرار بود با گماشتن حسن روحانی به عنوان رییس دولت جدید صورت پذیرد، حکومت جمهوری اسلامی بر آن شده است تا با انتشار اخبار جعلی و دروغ نسبت به کاهش فشار بر روی خویش و انحراف افکار عمومی از بی کفایتی های حسن روحانی اقدام نماید.

از مخاطبان گرامی خواستاریم تا برای خنثی سازی این حربه ی بچگانه که توسط رسانه ها و شبکه های اجتماعی وابسته به جمهوری اسلامی شانتاژ شد، نسبت به آگاه سازی دوستان خویش تلاش کنند.

--
پی نوشت: از خبرگزاری های بین المللی، تنها بی بی سی فارسی بود که نسبت به بازنشر این خبر جعلی اقدام کرد. هرچند این خبر بلافاصله و پس از دقایقی اندک از خروجی این سایت حذف شد.