۱۳۹۲ مرداد ۲۷, یکشنبه

خر همان خر، رهبری بر آن سوار


دو ماه از انتصاب حسن روحانی گذشت و 24 مرداد بالاخره این منصوب خامنه ای حرف دلش را زد و اعتراض های پس از انتخابات را همگام با علی خامنه ای "اردوکشی خیابانی" نامگذاری کرد و با تشکر از یکی از وزیرانش که "جرات این را داشت که بگوید تقلبی در انتخابات نشده است"  آب پاکی را ریخت روی دست یک تعداد ساده دل که به این روباه بنفش دل بسته بودند. 

به  قول شاعر طنز پرداز کشورمان هادی خرسندی "خر همان خر، رهبری بر آن سوار".

اساساً تا چیزی به اسم شورای نگهبان و ولایت فقیه هست و کاندیدا ها را دستچین می کنند آن چیزی که به اسم انتخابات هر چهار سال ترتیب میدهند در بهترین حالت یک نمایش دموکراسی هست و بیشتر برای بزک این حکومت قرون وسطایی پیش کشورهای خارجی بکار می آید. البته کاربرد داخلی هم برای سرکار گذاشتن عده ای دارد. 

بعضی اوقات فاصله گرفتن از حوادث و با یک دید کلان حوادث را نگاه کردن درسهای بسیار زیادی برای همه ما دارد به همین علت است که گاهی ناظران خارجی چیزهای ساده ای را می بینند که بسیاری از ما که در درون حواث زندگی می کنیم قادر به دیدن آنها نیستیم  در همین زمینه و پس از گذشت دو ماه از نمایش انتخابات، نگاه کردن به کاریکاتوری از Patrick Chappatte کاریکاتوریست سویسی خالی از لطف نیست.

-----