۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

روحانی اعتراضات سال 88 را همگام با خامنه ای «اردوکشی خیابانی» خواند!


حسن روحانی در صحن علنی مجلس و در حالی که در خصوص وزرای پیشنهادی خویش سخنرانی می کرد، ضمن تشکر از عباس آخوندی -وزیر راه و شهر سازی- گفت که من از ایشان تشکر می کنم که جرات این را داشت که بگوید تقلبی در انتخابات نشده است. او با اشاره به قیام های سال 88-89 در ایران گفت: "چند سال پیش اتفاقات تلخی رخ داد و عده‌ای اردوکشی خیابانی کردند." 

لازم به ذکر است که "اردوکشی خیابانی" اصطلاحی است که علی خامنه ای در توصیف تظاهرات خیابانی معترضین به انتخابات 88 در ایران به کار می برد.

رییس دولت جدید جمهوری اسلامی در خصوص انتخاب وزرای خویش گفت: به صراحت می‌گویم که تک تک اعضای کابینه متناسب و با اندازه و شدت چالش‌های پیش رو برای وزارت خانه ی مربوطه انتخاب شده‌اند.

وی در همین مورد و در خصوص وزیر پیشنهادی‌ خود در وزارت دادگستری خاطرنشان کرد: پورمحمدی را برای وزارت دادگستری انتخاب کردم و همچنین از پذیرش ایشان خوشحال شدم. ایشان در زمینه تامین عدالت و مبارزه با فساد کمک خوبی برای دولت خواهند بود.

روحانی تلویحا با تایید اینکه افرادی امنیتی را برای کابینه ی خویش برگزیده است افزود که همه وزرایش "وفادار و پایبند به آرمان‌های انقلاب، اندیشه‌های امام راحل، قانون اساسی و ولایت فقیه هستند."

در همین زمینه، حسن روحانی در توضیحات خود در مورد علی ربیعی گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به دست کسی اداره شود که هم فضای کارگری را بشناسد و هم در فضای امنیت ملی سابقه داشته باشد و پیوندها را به خوبی درک کند.  روحانی البته نگفت که منظورش از پیوند بین فضای کارگری و فضای امنیت ملی چیست!

روحانی با تاکید مجدد بر اینکه همه ی وزیران را بر اساس شناخت کامل از آنها برگزیده است، افزود که از انتخاب های خویش نیز رضایت دارد.

حسن روحانی یکی از خط قرمزهایش را "رعایت رهنمود های رهبری" عنوان کرد و در پایان گفت: "خداوندا تو شاهد باشد من جز حقیقت و راستی نگفته و نخواهم گفت."

با گذشت زمان، حسن روحانی تعارفات معمول را کنار گذاشته و اندک اندک چهره واقعی خود را به نمایش می گذارد. برخی تحلیل گران عرصه داخلی سیاست ایران معتقدند که جمهوری اسلامی در شرایط کنونی به جز افزایش سرکوب راه دیگری برای بقا ندارد و کابینه ی  به شدت امنیتی حسن روحانی به همین منظور چیدمان شده است.  

-----