۱۳۹۲ دی ۱۴, شنبه

یحیی زیارتی -یکی از مجروحان چهارمین حمله موشکی به لیبرتی- به شهادت رسید

یحیی زیارتی یکی از مجروحان چهارمین حمله موشکی به کمپ لیبرتی درگذشت. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد "روز جمعه 13 دیماه (3 ژانویه 2014) در ساعت 13 به وقت محلی، یحیی زیارتی 46 ساله  از مجاهدان ليبرتی كه در جريان چهارمين حمله موشكی و در اثر شدت امواج  انفجار دچار سكته قلبی شده بود، به شهادت رسيد."

در تاریخ پنجم دیماه سال جاری کمپ لیبرتی برای چهارمین بار هدف یک حمله تروریستی با دهها فروند موشک جنگی از انواع مختلف قرار گرفت که طی آن سه نفر از ساکنین بی دفاع در دم جان باختند و دهها تن دیگر به شدت مجروح گردیدند. یحیی زیارتی چهارمين شهيد حمله موشكی 5 دی به ليبرتی است.

پیش از این شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه ای که در هشتم دیماه منتشر شد كميساريای عالی پناهندگان ملل متحد و كشورهای اروپايی را به انتقال فوری یحیی زیارتی و دو مجروح ديگر به اروپا فراخوانده بود و تأكيد كرده بود همه هزينه های انتقال و استقرار و معالجات آنها را بر عهده می گيرد.
بنا بر تعهدات بین المللی، دولت مالکی در زیر نظر مجامع بین المللی  و بویژه آمریکا موظف به حفاظت از کمپ لیبرتی می باشد.

گفتنی است که چندی پیش مالکی برای جلب حمایت هرچه بیشتر جمهوری اسلامی برای حمایت از سومین دوره ی نخست وزیری خویش به تهران سفر کرد. در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق که پیش از سفر مالکی به تهران منتشر شد، مالکی هدف خود را از این سفر، گفت وگو بر سر چگونگی گسترش روابط میان دو کشور، قضایای منطقه ای و همچنین تبریک گفتن به حسن روحانی عنوان کرده بود.

اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از حدود یک سال و نیم پیش با دریافت این تعهد که کمپ لیبرتی محل اقامت موقت ایشان برای انجام امور دیپلماتیک و مکانی امن برای انتقال هرچه سریعتر آنان به کشوری ثالث می باشد، کمپ اشرف را ترک کرده و در کمپ لیبرتی مستقر شدند.

سازمان مجاهدین خلق در حال حاضر بزرگترین گروه عضو در شورای ملی مقاومت ایران است. شورای ملی مقاومت ایران سازمانیافته ترین تشکل مخالف حکومت جمهوری اسلامی است که در راستای جذب و همسو کردن تمامی مخالفان جمهوری خواه این حکومت می کوشد. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، شورای ملی مقاومت ایران را به عنوان خطرناکترین تشکیلاتی که می تواند نسبت به گردهم آوری نیروهای مختلف سیاسی و براندازی جمهوری اسلامی اقدام نماید، طبقه بندی کرده است.
----