۱۳۹۲ مرداد ۱۴, دوشنبه

خَرِ جمهوری اسلامی و اصلاح طلبی حکومتی


پیام دریافتی از یک دوست (با کمی ویرایش و تلخیص):

از سال 1376 که بساط اصلاح طلبی حکومتی شروع شد تا به امروز این خَرِ جمهوری اسلامی را به هزار شکل رنگ کردند تا شاید بالاخره بتوانند هر جور که شده به مردم ایران غالبش کنند. ولی ولایت فقیه یک پدیده ای است که با سرشت مردم ایران در تضاد اساسی است. یعنی ایرانیان یا باید عقل را تعطیل کنند و سرنوشت خودشان را به دست ولی فقیه دهند و یا باید ولایت فقیه را ملغی کنند. این وسط راه سوم هم وجود ندارد.

یک شانزده سالی خَرِ جمهوری اسلامی رو با اصلاحات رنگ آمیزی کردند، کرواتی براش زدند و بالاخره حسابی بزکش کردند، در پایان شانزده سال دیدند که خَر کلاً وحشی شد و برگشت به همان خَری که در دوران طلایی بود.

شیادها کارشان شیادی است؛ از رو که نمی روند! تا خَر هست، اینها هم هستند و بدنبال رنگ آمیزی.

خر که وحشی شد تدارک کردند که با نام اعتدال، خَر وحشی شده را یک چند سال دیگری دوباره رنگ کنند و سر مردم دوباره کلاه بگذارند. ولی اینبار تیرشان به سنگ خورد. هنوز دو ماه از پروژه اعتدال نگذشته است که خَرِ وحشی شده زد زیر همه کاسه کوزه های مدافعان شیاد جمهوری اسلامی!

حسن (ملقب به کلید) کابینه ای معرفی کرده که گمان نمی رود حتی ماله کشان حرفه ای و تمام وقت هم بتوانند بیشتر از دو تا سه ماه در مقام ماله کشی دوام بیاورند.